-13 grader = KALLT

...har vi nu ikväll och det känns riktigt bistert, men frisk luft. Det tråkiga är att vattnet till hästarna fryser så snabbt. Jag bär ut nytt så fort jag är ute. Nu ikväll stod de faktiskt inne redan vid kvällshöet. Annars brukar de som går 4 i en hage, inte komma in förrän på efternatten. Raindrop och Jarrah står/ligger inne hela tiden från att de har käkat upp sin kvällsmat.

Ikväll var första gången som stallkatten Kitto kom och sa att hon ville komma in. Jag hörde henne jama utanför dörren och det är ju skönt om hon är inne när det är så kallt. Inte för att jag tror att hon fryser för hon är riktigt rund och go. Tyvärr är hon himla arg på Zlatan, morrar och fräser så fort hon ser honom.

Ang Millas kommentar (igår) om hundarna så var det nog mer att de inte förstod vad det var som smög runt bland träden och lät konstigt. Jag skällde som en hund och de såg mig inte. Det var även vindstilla så de fick inte någon vittring av mig heller. Annars tror jag inte att Meya släpper någon inpå livet hur som helst. Hon vaktar ganska rejält och det hörs ju att hon är en stor hund = grovt skall.

Här står hästarna och tittar på när jag öser ner halm från vagnen. Tydligen mycket intressant. bara Raindrop saknas på bilden, annars var uppslutningen total.

Jarrah med snö i skägget...

Hönsen och ankorna är ute trots att det är kallt och även igår när det snöade var de ute. Vi får nu ett ägg om dagen, så den lilla hönas som börjat värpa är flitig. Hoppas det smittar av sig till hennes vänninor.


Imorgon går jag på ett dygns arbete. Micke ska också jobba några timmar, men sedan är det ju en ledig dag igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0