Jarrahs tjocka mage

Jag har jobbat ett dygn och när jag kom hem gick vi en promenad med hundarna i dimman.
Sen var det mockning och göra iordning foder på schemat. Nu har vi varit och handlat lite så vi kan äta gott till Melodifestivalens första deltävling.
Igår slog hönsen rekord! 3 ägg på samma dag!

Här är några bilder på Jarrah. Hon börjar bli tjock. Hon ska föla i början av maj. Närmare bestämt 6:e, men hon brukar gå ca 1 vecka över tiden, så då hamnar vi mer i mitten av månaden. Men man kan inte vara säker, för när Jackie kom, så fölade hon faktiskt 14 dagar innan hon var beräknad, men det var mitt i sommaren när det var varmt.
Det är hennes 14:e föl som väntas.


Kommentarer
Postat av: Milla

Tack för tipset om Melodifestivalen, hade jag inngen koll på. Jag är helt "solokvist", så då har jag ngt att roa mig med i kväll.

Jarrahs mage är inget mot Karismas, hennes unge har lätt tre rum & kök (ev. 4).



Ha det bra!

Kram

2009-02-07 @ 15:56:27
URL: http://www.vibygard.se
Postat av: Angelica

Hej Milla!

Jarrah är som en ung flicka i kroppen. Hon har bara en liten kula egentligen. Jag kan tänka mig att Karisma lätt antar skepnaden av en välgödd flodhäst.

2009-02-07 @ 16:42:54
Postat av: Milla

Jäpp, hon går ääven under namnet Flodkon...

2009-02-07 @ 18:49:27
Postat av: Angelica

Haha, jag kan inte se några vita hår i Jarrahs svans! Men på kroppen är hon stickelhårig och hon har ju ett grått ben.

2009-02-07 @ 19:13:03
Postat av: Milla

Nej, det har du rätt i, tänkte inte på det! Kanske ändå att det funkar med vita hår i svansen på dressyrhästar, det gick bättre sist, så jag ska nog inte reklammera:).

2009-02-07 @ 22:08:05
Postat av: Liselotte

Hej, Miamis mage tyckte jag "stod still" ett tag, men nu har den börjat växa ordentligt igen. Jag blir ju lite orolig att inte allt är som det ska. Vi har bytt stall till ett där det finns folk hemma nästan dygnet runt och Miami har fått en rejäl fölbox.

Fölis pappa står i boxen mitt över stallgången :-)

2009-02-08 @ 13:43:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0