Hundlek

Idag är det kanonväder med strålande sol!

Jag har varit och besiktat några hästar på fm och sedan var jag hos Eva och fikade med semla och hundarna hade lek i trädgården. Minna och Quinnie lekte som vanligt och Meya var mest sugen på att komma in.

På hemvägen köpte jag spån och var och hämtade havte. Grisarna kommer förmodligen på torsdag och de måste få lite spån att bo i. Vi ska snickra en grissäng ikväll. Som en stor låda att lägga halm i. Då blir det lite varmare för dem och de har alltid en ren plats att sova på. Jag ska mocka åt dem dagligen, så det kommer nog att hålla sig ganska rent ändå. Grisar är oftast mkt renliga och har ett toaletthörn.
Tyvärr hade de inte grisfoder på Blå Kusten, så Micke får gå in på Granngården och köpa lite. Undrar hur många av hans gamla bekanta som någonsin trodde att han skulle stå på Göta Lantmän (numera Granngården) och köpa grismat???

Jag fick ett erbjudande om att köpa några avelsston idag. Klart man blir frestad, men det är ju inte aktuellt just nu. Tror jag...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Några hästar till har du väl plats med och vad Micke blir glad ;-)

2009-02-24 @ 18:51:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0