Hemma igen

Nu är jag tillbaka igen, eller jag kom igår, men då var det Ridsportgalan på kvällen, så jag hann inte att skriva något.
Talinn var kallt och grått och maten på båten var ganska smaklös. Däremot lärde jag mig en hel del nytt och fick lite inspiration att ta tag i det här med smådjursförsäkringar.

Jill fick inte priset som bästa östgötauppfödda avelssto. Det var väl lite synd i och för sig, men jag kan glädjas med dem som fick det och jag slapp gå upp på scenen och hålla tacktal. Jill är den finaste gammelhästen som finns ändå!
En del människor är väldigt missunnsamma och kan inte ta att de inte vinner. Tyvärr hade vi ett gäng sådana personer bredvid oss vid middagen och stämningen blev lite sådär omkring dem.
Det var en trevlig tillställning även om det blir ganska lång tid man sitter stilla.

Idag har vi varit ute i det fina vädret. Hundarna har varit busiga som vanligt och hönsen har promenerat omkring i trädgården och sprätt hit och dit.
Nu ska jag gå ut och fodra hästar och sedan ska jag steka pannkakor. Det känns lite motigt att ta de egna äggen, jag är snål om dem. Men nu har vi faktiskt fått ihop 19 st trots att jag använt några och ägg ska ju användas. Man kan ju inte ha dem att bara titta på som samlarobjekt... Vi får 2 st per dag nu, ett grönt och ett vitt.

Micke rapporterar att vårkänslorna spirar bland djuren. Nya tuppen sätter på allt han kommer över och även ankorna hade fått till det igår. Jo, hundarna har också skumma aktiviteter för sig trots att de är två flickor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0