Dyr salva

Idag har vi behandlat Zoegas ink med den extremt dyra salvan. Den kostade 1338 kr för en pytteliten burk, men enligt SLU:s undersökning så ska den fungera, och då oftast med ett fåtal behandlinger. Om bandaget bara sitter kvar så ska jag inte ta bort det förrän på fredag och då ev behandla en gång till. Det är inte lätt att få ett bandage att sitta kvar runt hasen då det hela tiden rör sig.

Jag är hundvakt till Troja inatt. Jonas skulle bort på något. Tyvärr är hon halt på höger fram. Det verkar vara något med tassen och hon har haft det till och från ända sedan hon kom till Björnvarp. Veterinären har kollat på henne, men vet inte vad det är. Hon får nog gå dit igen så de får röntga tassen också. Det är ju svårt att hålla det yrvädret lugn. Hon vill ju inget annat än SPRINGA!!!
Tre om samma pinne:


Höna på promenad till fågelbordet. Hon kommer alltid ett par gånger om dagen och kollar läget.


Och så en jäkla utmaning! Jag brukar inte göra dem, men för dig Eva, ska jag göra ETT undantag...

Blivit utmanad


4 Favoritprogram

Jag som knappt ser på TV, men Djurpolisen, Top Model (Jo faktiskt), Vänner (repriser) och Melodifestivalen (som jag egentligen hatar, men inte kan låta bli att se...)

4  Saker jag gjorde igår.

Igår gav jag hästar, höns och ankor frukost, åkte till jobbet, lagade god söndagsmiddag i form av Porterstek, gick på promenad.

4  Saker jag ser fram emot

Att dagarna blir längre, att årets föl kommer, sommaren, vår bokade resa

4 Favoritrestauranger

Hm, går inte på restaurang så ofta om jag inte är på resa och då blir det ju oftast olika, men Lilla Blå har otroligt fina luncher.

4 Saker på önskelistan

Ett fint stall, en massa pengar, att alla nära och kära får vara friska och glada, att Minna är fin i höfter och armbågar

4 personer jag utmanar

Jag skickar utmaningen till Malin, Sofie, Ingela och jag kom inte på ngn 4:e.


Kommentarer
Postat av: Anonym

nu har jag gjort utmaningen :)

2009-02-09 @ 21:40:06
URL: http://iwearahalooo,blogg.se
Postat av: Karolin

Hej!

Härligt att se att det finns fler som tittar på Top Model!!!!!

Hörde av Mia att du bloggar och då var jag ju tvungen att "titta in". Ska vi byta lite ägg till våren när hönorna vill ruva??? Jag har "militärgröna" ägg och vill jättegärna byta mot turkosa. Mvh Karolin i Stjärneberg.

2009-02-12 @ 10:20:24
URL: http://linaellerkarro-detrjag.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0