Vann fölchampionatet!!

Idag var Jarrah och Justin på fölmönstring i Västervik. Det var som vanligt jag själv utan medhjälpare som åkte, men jag hade lite koll på att det nog fanns ngn som kunde hjälpa mig att springa med jarrah. Tack Jenny! Mönstringen gick sådär. Domaren tyckte att Justin höll igen på frambensrörelserna pg ngn ev muskelbristning i armbågsmuskeln... Jag blev tjurig och var på väg att åka hem innan championatet. Jag hade t o m packat i grejerna i bilen och var på väg att ragga lasthjälp. Men vad fan, jag var ju ändå där. Jag visade och det gick ju bra. Han var fortfarande energisk och ville springa medan många föl var trötta och matta, så det vann han på. Dessutom fanns det inte ett spår av ngt hålla tillbaka i andra omgången. Han travade superfint och även galoppen var riktigt bra. Som alla sina syskon hade han svårt att skritta avspänt, men det ligger mest i deras temperament.
Jag fick en fin blomsterbukett och en språng- och fölavgift och där valde jag Gränsbo. Ett otroligt fint pris värt runt 10 000 kr.
Justin innan hemfärd:


Jarrah och Justin innan de kliver ut på hemmaplan:


Justins blommor och rosett:


Det var meningen att jag skulle åka in till satn ikväll. Resten av familjen är där, men jag orkar inte och hundarna har fått vara ensamma i över 7 timmar, vilket aldrig tidigare hänt. De var så otroligt glada när jag kom hem. Meya höll på att slå knut på sig själv, så vi gav de andra djuren mat och sedan tog vi en liten kvällspromenad.
Hästarna fick även byta bete och gå ut på vallen. Det var de glada för!

Jag var på begravning igår. Det var Jarrahs uppfödare Barbro som begravdes. Jag har även fått Jill av henne och då låg Joline i hennes mage. Jag hade satt in pengar på en fond eftersom jag egentligen inte kunde gå, men så löste det sig och då ville jag ha med mig ngt till kapellet, så jag gjorde en bild av Jill och klistrde bakom en hästsko, sedan åkte jag till Björnvarp och stal lite av Jills svans som jag flätade och gjorde en rosett av och i broddhålen och i ngt sömhål satte jag gula rosor, både utslagna och knoppar. Det blev mycket uppskattat. Begravnings"gubben" satte fast den på kistgaveln och det blev jättefint.  Begravningar är aldrig roliga, men det gick bra och det var flera som höll bra tal som var mycket träffande för hur Barbro var som person. Som någon sa: Nu blir det ordning i himlen!

Kommentarer
Postat av: Milla

Vad ni är duktiga, du är min idol:)! Jätte grattis!

2009-08-23 @ 15:11:31
URL: http://www.vibygard.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0