Solat & badat och Lillis är sjuk

Idag har vi gått en långpromenad med hundarna, ca 8 km och sedn gjorde vi det sista i dammen. Öste upp den sista sörjan med hinkar och spolade ur. Sedan började vi fylla up den igen. Ankorna putsade sig noga så att hela ytan var full av dun. De har ju inte haft fräscht vatten på ngn vecka nu. Jag har skickat efter en ny pump och den är redan på väg så sedan kommer vattenfallet och reningen att fungera igen.
Jag blev getingstucken en gång samt fick säkert 100 myggbett. Hela jag är som ett stort myggbett och jag håller på att klia ihjäl mig om nätterna.


På eftermiddagen har vi solat och badat och bara legat och slappat nere vid sjön. T o m Micke har badat och tyckte att det var lagom varmt. Det ni!

Jag åkte ner till Viken och hämtade Lillis när jag ändå skulle handla. Han skulle inte träna för han kände sig inte riktigt bra. Tacka sjutton för det. Han hade 39,6 i feber.
Grabbarna ska vara här imorgon till fredag för vi ska ut till Copa och Marie på L:a Kalvö imorgon och stanna till fredag. De ska sköta alla djuren förutom hundarna som ska med ut i skärgården. Grattis till den som ska gå in och ge nassarna mat. De är våldsamma och tacklas bättre än hockeyspelare när man ska hälla i maten. Avtryck i form av trynen a´la potatistryck på hela benen ingår.


Bergin är nog ämnad som fotomodell för hon blir alltid fin på kort


Zoega i full färd med att jaga Joker. Hon är lägst i rang i flocken och såg sin chans att klättra på "stegen" när det kom en ny. Titta så sur hon ser ut!


och han flyr


Travhästen Playmate sprang inte igår. Hon var struken pg hälta och alla blev oroliga. Som tur var så verkar det ha varit ngt så simpelt som ett insektsbett och då är hon förhoppningsvis snart klar för start igen.

Kommentarer
Postat av: Malin

Vilka fina kort det blir med din fina kamera!

2009-08-06 @ 13:32:15
URL: http://titansmatte.blogg.se/
Postat av: Milla

Ja verkligen! Den på Bergin är alldeles underbar, ankorna är också himla fina!

Förresten blev jag också stungen av en geting i går, den var av modell gråsparv, gjorde verkligen skit ont!!!

2009-08-06 @ 14:13:06
URL: http://www.vibygard.se
Postat av: liselotte

Håller med alla föregående, tänker på det att dina foto är så fina. Hur mkt jag än fotar mina hästar så blir aldrig resultatet aldrig i närheten.

Antagligen en kombination av kass kamera och fotograf.

2009-08-06 @ 18:04:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0