Slavarbete och ny bil

Micke har ägnat sig åt att tömma dammen de senaste två dagarna och det är en hel del sörja i botten som inte går att pumpa upp och som luktar allt annat än gott. Pumpen till rengöringsfiltret har gått sönder så vi måste köpa en ny och då ska jag även köpa en fontän. Ankorna är missnöjda att inte kunna simma, men de ska snart ha vatten igen. Kanske imorgon?
Ett annat slavarbete är avslutat idag och det är att vi fick bort det sista av fårstängslet. Det var varmt och kvavt och det värsta är alla flygfän som stör. Bromsar och mygg är det gott om och jag har tydligen blivit överkänslig mot bett och får världens svullnader om jag blir biten/stucken.
När det var färdigt flyttade jag hästarna till hagen vid lilla lösdriften så får vallen växa till sig medan Jarrah är borta. Ja, för hon var på ultraljud igår och var naturligtvis inte dräktig. Vi kör en vända till.

På eftermiddagen åkte vi till Norrköping och Micke hämtade sin nya bil, en tjänstebil. Det är en blå Passat-kombi. Jättefin! Nya bilar luktar så gott, vilket man inte kan säga om min bil. Den luktar hund och ibland av div djurfoder. Förmodligen kommer jag knappast att få beträda den bilen och definitivt inte Meya och Minna.
Nu har vi en S40 att sälja. Den går som ett spjut (turbo) och är automatväxlad.
Jag glömde fota bilen. Det kommer....

Jag stack direkt från Söderbergs till Ikea och Micke kom efter ngn timme och sedan köpte vi några köksskåp att komplettera med. Det fanns fortfarande samma luckor som de vi redan har. Vi har nästan inga skåp i köket eftersom vedspisen tar upp halva ytan, men nu ska vi sätta dit några där man egentligen ska ha köksbordet. Vi har bordet i matrummet intill, så det är bättre med fler skåp än två bord bara ngn meter ifrån varandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0