Kräftskiva

Igår hade vi kräftskiva här och det blev väldigt sent, eller tidigt, innan vi gick och la oss. Marie, Pelle, Emelie och hennes kompis Olivia åkte hem vid tolv för de skulle upp tidigt, men de övriga sov kvar.
Vi hade en jättetrevlig kväll med hemkokta kräftor som Micke och Pelle fiskade natten innan. Efter maten gick vi ner till sjön och drack kaffe och ungarna badade.
Varken Samme, Lillis eller Rasmus förärade oss med sin närvaro. Åtminstone mina var på fest i Ringarum.

Jag var uppe tidigt för att mata djur och fixa frukost till våra gäster. Mia och barnen var först uppe. Mathilda lärde sig gå på riktigt i vårt vardagsrum. Det var nog bra fäste på de breda plankorna och sedan har hon kämpat och gått hela dagen. Duktig tjej!
Micke, Andreas och Oliwer har metat och Oliwer fick sin första fisk, en mört. han var mycket stolt och nöjd och ville ha den att äta. De får nog göra ngt slags byte innan den serveras för mört är ju inte den bästa matfisken precis.

Lite bilder från kvällen:


Så här glad blev Marie när hon och Andreas vann en tävling och fick ett 6-pack "hemgjorda" ägg i pris. Grattis vännen!!!



Nu är jag trött och ska snart gå och sova. Väntar bara på att Johan ska komma med transporten. De har lånat den till Connemara-riks i helgen och det är Best in Show-vinnaren på hela utställningen som har åkt i den så jag hoppas att lite av guldglansen smittar av sig på Jarrah som ska iväg på ultraljud imorgonförmiddag.
Gratulationer till DÁrcy!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0