Kräftskiva

Igår var jag i Stockholm på kräftskiva. Det var väldigt trevligt och jag har ont i fötterna idag efter att ha dansat i stövlar med klck i et ridhus. Varför i hela friden tog jag stövlar med klack när jag i vanliga fall antingen går i Foppatofflor eller gympaskor? Ja, jag visste ju förstås inte att vi skulle dansa på en ridhusbotten, men det gick det med och kul hade vi. Vi hade bestämt att den som var nyktrast igår skulle köra hem och som vanligt blev det jag...  Vi bodde på ett hotell i Bromma och festen var ett stycke därifrån. Resan som borde ha tagit ca 30 min med buss tog 1 timme och 35 minuter kl. 16:30 en fredageftermiddag i Stockholms underbara trafik. Jag skulle bli fullständigt tokig att bo där och vara tvungen att köra där jämt. Gud, vad jag skulle svära!

Juniorlaget hade spelat match i Söderköping och lyckats få stryk med 7-1. Jag fattar inte vad de gjorde??? Jag kom lagom tills de tackade för matchen. Det är Viks8:an (rally) idag och Samme mfl ville åka ut så jag plockade upp dem på hemvägen och släppte av dem i skogen runt Tryserum.

Samme är väldigt inne på att börja köra rally så fort det är möjligt och han ska börja med körkortet nu i september. Först är det teorikurs och sedan får han börja köra vartefter.

Nu ska jag rensa kantareller. Micke har ägnat sig åt svampplockning när jag var borta. En del hade han rensat, men det är massor kvar. Sedan ska vi äta fläskfilé med svamp.

Kommentarer
Postat av: Milla

Gudars så gott, vill också ha kantareller! Här har vi 18-års party och ungen har bjudit 50 pers, får väl se hur det går... är Joker såld? Har annars en seriös spekulant, Cheyennes fd ägare.

2009-08-29 @ 19:41:25
URL: http://www.vibygard.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0