Justin har ont i benet

Igår blev Justin plötsligt väldigt halt. Han och Bruce lekte och så gick alla hästar iväg en sväng och när de kom tillbaka efter en liten stund så var han nästan 3-bent. Han hade jätteont i vänster bak och ville liksom bita sig i benet nere vid kotan. Jag kunde inte se ngt sår, svullnad eller att det satt ngt i hoven. Eftersom jag jobbade så fick jag lov att avvakta tills idag på morgonen och då var han mkt bättre. han är ännu lite bättre nu och vi ska snart göra en lite ordentligare undersökning av hans hov. Jonas kommer hit och hjälper mig med det.
Det skulle vara så typiskt om han inte kan åka på mönstringen på lördag nu när jag ställt in mig på det.
Jag ska passa på att se till att Bruce:s hovar blir lite raspade samtidigt.

Vi ska även titta på grävningen till nya stallet, eller där det ska grävas rättare sagt. Jonas grävmaskin ska transporteras hit för ändamålet och det måste ske snarast om stallet ska kunna stå klart till vintern.

Imorgon ska Zoega till Lindevik för 90-dygnskontroll. Hoppas jag kan lasta henne ensam.

Idag har Lillis börjat gymnasiet och han blev naturligtvis inte nöjd ed sin klass. han blev ensam Vikskille i sin klass, så nu ska det trasslas med byte. Jag orkar inte engagera mig. Han lär väl känna de andra om han ger det en chans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0