Jarrah och Justin är hemma igen

Idag hämtade jag hem Jarrah och Justin. Hon är seminerad i onsdags och hade släppt ägget i fredags, iallafall troligtvis eftersom hon fortfarande har ett stort ägg kvar som skymmer. De ville kolla henne idag igen för att kolla om hon hade ngn gulkropp, men det kunde de inte avgöra så det är bara att hålla tummarna.
Justin hade blivit så stor på en vecka. Han är riktigt fin och jag testade att springa lite med Jarrah när jag hade lastat ur och han kan röra sig...
Jag har anmält honom till mönstring i Västervik 22 aug, men Jarrah är så tunn att jag inte vet om jag kan åka. Jag vill inte åka om hon är så här smal. Jag stannade och köpte soja på hemvägen och så fick de en ensilagebal ikväll. Hoppas att det gör ngn nytta.
Jag tog på Justin en grimma i transporten. Det gick bra och jag tänkte att han kunde få ha den på sig några dagar för att vänja sig, men Bruce höll ideligen på att bita i den och eftersom de reser sig mot varandra så var jag rädd att han skulle lyckas få in en hov i den. Efter sju sorger och åtta bedrövelser så är grimman av. Han ville inte stå stilla så jag tog in dem i lösdriften och efter en stund lyckades jag få in honom i ett hörn och stänga flyktvägen med Jarrah och då var det plättlätt.
Han är snart tam och om inte förr så blir han det när han ska knoppas inför mönstringen.


Stor och liten i ett hav av ensilage. De var tvungna att gräva sönder hela balen och rulla sig i det. Fölen passade även på att sova mjukt.


Busfrön


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0