Börjat jobba igen

Så var semestern slut för detta året. Nästa år får jag fler semesterdagar eftersom jag råkar fylla tillräckligt många år. Knäppt egentligen. man borde ha mer semester när man är ung och har små barn istället för när man blir gammal och ungarna inte vill umgås med en på semestern längre.
Första jobbdygnet gick bara fint även om det var tråkigt väder så vi inte kunde vara ute så mycket. Meya och Minna var med och de gillar att gå i samhället och nosa.
Bilen blev servad igår iallafall. Skönt att det är gjort!

Idag har det regnat och åskat en del och jag hoppas att betet på vallen växer till sig ordentligt efter regnet.

Jarrah har tydligen fattat att hon får komma ur hagen och få extramat så hon kommer frivilligt och låter sig fångas. Idag borstade jag ur hennes svans ordentligt och sprayade lite pälsglans i den. Då såg hon genast orolig ut. Pälsglans brukar innebära äventyr på okänd ort typ fölmönstring eller liknande och då blir hon så nervös.
Jag tänkte att jag skulle "trimma" till henne lite successivt fram till nästa helg. Manen behöver ryckas och svansen ska tvättas samt att hon har lite mugg på sitt vita bakben som jag behandlar.
Justin är kvar i hagen är mamma är ute och äter och ingen av dem är upprörd för det.
Fölmönstringen är i Västervik nästa lördag och jag är lika nervös som Jarrah.

Idag var det ett litet  grönt ägg i ena redet. Så himla lite och gulligt, om nu ägg kan vara gulliga.
Jag har plockat lite kantareller idag och så hittade jag denna stora svamp i en stubbe här i trädgårdshagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0