Zoega på plats

Idag gick vi ut tidigt och jobbade duktigt ända till kl.14 med ett kort avbrott för lunch. Vi har tagit bort gammalt staket, fårnät, kycklingnät samt ett annat gammalt staket. Vissa sträckor var det tredubbelt av olika nät. Vi kommer att sätta elstaket istället. Jag lyckades reta upp ett gäng jordgetingar så jag fick 3-4 stick och jäklar vad ont det gjorde!!

På eftermiddagen var jag och hämtade Zoega i Björnvarp. Hon har ju aldrig åkt transport och är väldigt lite hanterad överlag samtidigt som hon är lite blyg, så jag trodde att det skulle bli problematiskt. Men inte, hon klev rakt in i transporten och stod lugnt och åt halm som jag packat den full med. Hon verkade inte ens upprörd när vi kom fram. Jarrah och Jackie blev glada att se henne, men sedan tyckte Jarrah att hon kunde väl iallafall stå ute... Hon har hittat sitt hörn i lösdriften och där vill hon stå ifred. Vi får se hur det går. Jag har ju ett utrymme till som ska användas i vinter, så vi får väl ta bort våra trädgårdsmöbler därifrån och fixa för lösdrift snart.



Imorgon kommer en ny häst, Raindrop XX, ett 14-årigt fullblodssto med intressant härstamning, e.Sit this one out XX. Hon har haft sitt första föl i år, en supersnygg Airline H-unge. Tyvärr är hon inte dräktig i år, men jag ska betäcka henne i vår, det ska bli en hopphingst. Spännande!

I mitt huvud börjar ett stall ta form. Jag vill ha det enkelt och jag tror att jag kommit på en smart idé som också blir det billigaste alternativet. Det blir väl inget bygge förrän till våren, men man måste fundera...

Kommentarer
Postat av: Bodil

Hejsan!!

Vad fint ni får det, är grymt avundsjuk. Ja inte på själva flyttandet utan hur ni kommer att få det, ser så fint ut. Hoppas att vi kan träffas snart igen allihopa när alla kommit till ro och iordning med allt. Ha det så bra Kram Bodil

2008-10-06 @ 10:44:07
URL: http://hem.bredband.net/liljeblommans/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0