Regnig dag

Idag har vi gjort hagen färdig och invigt den. Frågan är väl om de kan gå i hagen hela dagen med tanke på hur mkt äpplen det ligger där. De har ätit en del av dem, men mest betat.

Grannen red förbi och då gjorde de stora ögon. De är ju inte direkt vana vid att se andra hästar mer än när de är iväg någonstans. De tröttnade snart på den andra hästen och återgick till ätandet.
Zoega och Raindrop är kära i varandra.... De är så himla brunstiga att de står och klänger och gnager på varandra.


Vi har även röjt lite ibland allt vi bara körde hit och ställde in på olika ställen. Så nu börjar det likna lite ordning och man kan se vad vi har. Nu ska vi bara sortera upp allt som hamnat på fel plats, tex färg till verkstaden där det är lite varmt och en del möbler till lilla huset och lite annat som inte får strå kallt och fuktigt till huset.

Jag har städat till hönsen också. Jag har väldigt svårt för höns- o ankskit. Jag tycker det luktar som i allérna i städer där kajorna sitter och skiter. Äckligt! Nu har de dock rent och fint med rent spån. Fortfarande inga ägg...
De är fina iallafall och går överallt och sprätter. Det skulle inte förvåna mig om de lägger ägg någon annanstans.

Den lilla grå Gotlandshönan saknas på bilden och de gamla hönsen sitter väl i vanlig ordning inne och ugglar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu börjar det se ut som det snart är dags för studiebesök :)) Vi får väl höras ngn. dag.

Det ser toppen ut iaf.

Kramelikram Anna

2008-10-26 @ 21:46:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0