Oktobermarknad

Idag har den årliga oktobermarknaden gått av stapeln. Jag köpte leggings, strumpor och vantar. Ungefär som vanligt. Det var inte speciellt mkt folk när jag var där på tidig eftermiddag. Konstigt med tanke på det fina vädret.

Ikväll var det informationsmöte om kommunens djurskyddstillsyn, så nu har jag bokat in kontroll av inspektören. Det är lika bra att de kommer hit så fort som möjligt och hon vet att det är lite tillfälliga lösningar i år. Gud, vad mkt krångliga regler det finns för lantbruk, speciellt när det gäller gödselspridning och bekämpning av olika slag. Det är en djungel.

Jag och hundarna har varit ute och gått idag. Vi har hittat en fin väg att gå på och man kan tydligen gå runt så man slipper gå samma väg tillbaka. En runda på 6-7 km.

Inga ägg idag heller... och inte några kycklingar heller för den delen. De hade nog legat för länge i Lissas skafferi innan jag la dem under hönorna. Nu tog jag bort äggen från dem. Idag hörde jag den gamla tuppen galla för första gången. han har nog levt upp sedan han fick en ungtupp i hönsgården.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0