Meya har ätstörningar

Meya har igår återigen varit i fodertunnan. Det hände häromdagen också.  Jag missade att trycka fast locket helt och kom på henne när hon vräkt i sig så att magen såg ut som en uppblåst luftballong. Stenhård. Man blir ju orolig att hon ska dö och hon mår absolut inte bra. Dricker kopiösa mängder och sedan ska allt ut... vilka lass hon producerar. Detta i kombination med all frukt hon sätter i sig. Nu börjar hon återgå till normal storlek, men hon är fortfarande uppblåst och har svårt att röra sig.

Idag har jag köpt ett nytt elaggregat till staketet så imorgon hämtar jag ett par hästar. Det behöver betas här och det ska bli trevligt att få lite hästar att titta på om dagarna.
Jag har inte bestämt än vilka det blir, men ev Jarrah och Jackie eftersom Jackie behöver lite pyssel med sina hovar.

Jag har också börjat fundera på att köpa mig en gris så vi kan producera eget kött, men vi får se. Det ska isåfall vara en Linderödssugga som kan gå ute och som kan få kultingar som vi kan föda upp till slakt. De är så fina och så trivs de att gå ute året runt och vi har ett lite fårhus som skulle vara utmärkt till stia.



Ikväll har det knaprats i vår vägg så jag satte i musskrämmarmojängen i väggen igen. Barnen klagade på att det var ett tjut om den, men jag hör inte ett skit. Jag läste att det är mindre störande om det står i vinterläge och hundar och katter ska inte heller påverkas. Bara gnagare ska fly det ultraljud som skickas ut i elsystemet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0