Jag älskar INTE Telia

De kan tydligen inte koppla in vårt bredband förrän 15/10, trots att de lovade inom 8 dagar samt att det faktiskt har fungerat sedan vi flyttade hit. Jag kan inte förstå vad som ska ta sådan tid!! Jag har pratat med säkert 20 olika människor och dragit hela storyn för dem alla och har till 100% blivit kopplad till ngn annan son inte heller kan svara... Nu har jag gett upp och får snällt vänta till den 15:e. Just nu har jag lånat Sammes mobila bredband, men det är så seeeegt här ute i buschen. Jag har iallafall kunnat göra en del jobb som jag låg efter med.

Sedan sist så har Raindrop kommit hit. Hon var orolig i några dagar, hade ju lämnat sin fina fölunge, men nu är hon lugn och fin. Lite styrig med de andra, men inte så farligt. Hon är väldigt fin och jag tror att hon kommer att bli bra i hoppaveln. Jag funderar på olika hingstar, men avvaktar bruksprovet ifall det kommer in några nya roliga hingstar att välja bland.
För Jarrah är valet klart. Det blir Don Romantic. Det kan bara bli bra!
Hästarna går i stora hagen på dagarna och får sedan gå över i hagen här utanför på natten. Då har jag serverat varsin hög ensilage och så en liten hög med havre och några goda pellets typ Krafft. De verkar ha kommit in i dessa rutiner och går snällt tillbaka (bråttom), så jag tror att Micke klarar detta när jag jobbar på måndag. Om han törs... Han behöver bara öppna en grind och sedan stänga efter dem.

Idag har familjen varit här på rundvandring och mat. Micke fyllde ju år strax innan flytten så vi sköt upp det tills idag. När de andra hade åkt hem så gick mamma och jag en sväng i skogen och plockade svamp och hon hittade nog ca 5 liter trots att vi gått varje dag och plockat. Det var både gula kantareller och höstkantareller. Höstkantareller finns det 100-tals kvar där vi plockade. Vi kunde inte ta alla, så dem får vi gå och plocka imorgon.

Idag får det bli bildlöst. Jag har en del nya, men har inte lagt in dem i datorn än och med denna seghet går det nog inte att publicera ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0