Hönsjäklar

De nya hönsen har inte behagat klämma ur sig ett enda litet ägg än sålänge. Jag funderar på att ta med lergrytan ner och visa dem... Jag vill ha ägg!!!
En av de ruvande hönorna verkade orolig och ville gå bort från äggen igår. Jag har satt galler för dem så att ingen annan ska gå in och klampa på äggen. Imorse släppte jag ut henne, men hon ville strax tillbaka. Beslutsångest?? Äggen var varma ändå för den andra hönan fick låna dem under tiden. Om det blir ngt av äggen så ska de kläckas imorgon.

Jag kom hem efter att ha jobbat ett dygn och jag har inte kommit igång med ngt vettigt än. Jo, jag har gått promenad med hundarna och sorterat en massa papper samt sagt upp hemförsäkringen på vårt gamla hus. Jag har även satt upp lite saker på väggarna, men jag ska ju måla och tapetsera snrt så jag vill inte hålla på och göra hål i onödan. Jag ska bara bestämma mig för vilka tapeter vi ska ha och det är INTE lätt när det finns så mkt att välja på.

Hästarna går i stora hagen på dagarna och så släpper jag över dem till hagen med lösdriften på natten. Där får de både kraftfoder och ensilage, så de går snällt av sig själva tillbaka. Det är bra för Micke är ju livrädd för dem och nu behöver han bara öppna och stänga grinden åt dem. Meningen är att de ska beta i den stora hagen och göra snyggt, men de verkar inte riktigt tycka om att gå ner för långt i den, så de håller sig oftast i närheten. Tråkmånsar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0