Chippat föl

Jag gick av ett arbetspass imorse. Vi hade en bra dag på jobbet igår, var hemma här en sväng och hade senare en myskväll framför TV:n.

Jag hade lite stall- och djurtjänst när jag kom hem. Ankorna tyckte att det var väldigt mkt för sent att gå ut. De var arga. Två höor mötte mig ute, de hade väl inte gått in ännu igår när Micke stängde. Tur för dem att räven jag såg på hemvägen inte hade upptäckt det.
Sedan åkte jag till Lotta och Magnus i Fårbo och chipmärkte deras och Emmelies föl. Sammanlagt 5 st. Det tar sin lilla tid med alla papper som ska fyllas i, men det var trevligt att få se fina hästar och få lite god mat.

Det var mörkt när jag kom hem, men ankorna gick in utan allt för mkt trassel. Hästarna höll hög fart in i natthagen. De tyckte väl att det var hög tid att få kvällsmat... fast klockan var inte mer än 17:00. Imorgon ska det visst bli skitväder, så jag ska se om jag kan göra irodning den andra lösdriften så att två kan vara där imorgon natt och två i den vanliga lösdriften. Det känns bättre för mig iallafall om de står under tak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0