Börjar komma iordning lite

Vi börjar få lite ordning inne i huset nu, men har fortfarande massor att ta hand om ute i lilla huset och det vi har ställt i ladugården. Vi tog en liten promenad med hundarna imorse. Det uppskattade de. Vi ska nog ta en sväng till nu. Måste ju utforska omgivningarna.
Jag ska hämta Lillis i Viken efter träningen ikväll och då ska jag passa på att handla och ta med ett par lådor böcker till mamma. Då blir vi av med två kartonger till!

Igår var jag och hämtade en ankhane till Idun (vår anka). Han var av rasen Svensk Blå anka och hade genbanksintyg som talar om att han är renrasig. Idun är av rsen Svensk Gul Anka, så jag vet inte hur avkommorna kommer att bli, men typ blågula kanske? Haha.
Han kom igår när Idun redan hade gått in och de verkade finna varandra direkt och imorse följde han henne ut till dammen utan problem. Han verkade gilla badet, plaskade och putsade och stod i. Jag vet inte om han har haft lika fina badböjligheter i sitt förra hem som vi har här.


Två hönor ruvar på 5 ägg vardera. 2 av äggen är från renrasiga Kindahöns och de övriga 8 är diverse blandning från Lissa. Vi får väl se om det blir något av det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0