Blåst och regn så det räcker och blir över...

Inatt var det förjävligt vad det blåste och regnade. Hästarna var oroliga, säkert pg blåsten. Själv kunde jag inte sova när de var ute i detta väder, så kl.02:30 var jag ute och ropade på dem och la in hö i lösdriften (brukar inte fodra inne vanligtvis för att undvika bråk), men de var faktiskt inte särskilt frusna. De tyckte väl att det var OK att få mat mitt i natten och själv sov jag bättre när jag sett att de inte frös och att de stod inne ett tag.

Idag har jag röjt ur det andra utrymmet som ska tjäna som lösdrift i vinter, så nu är det bara ett par bord kvar att ta ut så kan jag strö upp där också.

Jag åkte en sväng till Västervik och handlade doppresent till Mathilda och passade på att handla lite på Lidl. En del saker är ju vansinnigt billigt där, men jag handlade inte så mycket.


Jag hittade en bild på Zoega som ganska liten. Det får mig att längta till våren...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0