Äntligen bredband!

Idag blev äntligen vårt bredband inkopplat.

Jag är ganska förkyld, men har varit ute och slitit i lite fårnät och annan bråte, fyllt på vatten i ankdammen och rensat pumpen till dammen, gjort iordning kvällsmat till hästarna, ringt kommunen ang tillstånd att ha hästar, köpt nya höns per telefon och tvättat lite.

Igår var jag på utbildning i Jönköping hela dagen. Det var segt att åka hem, men kul att träffa lite kollegor.

Ang tillstånd att ha hästar så verkar det OK att jag tar hit även Joline och Bergin trots att det inte är avhandlat ännu. Men än så länge är det inte så kallt att det är krav på att de ska ha ligghall så då kan de komma hit och hjälpa till med betet. Jag blev även inbjuden på ett infomöte nästa vecka om hästhållning och vad inspektörerna tittar på när de kommer, så det ska jag gå på.

Zoega har tappat sin grimma i hagen och jag kunde inte hitta den trots att jag gick kors och tvärs över hela hagen. Nästa problem är hur jag ska kunna ta på henne en ny. Hon är ju inte särskilt samarbetsvillig ute i hagen direkt och jag har ju inget stall att ta in henne i än... Jaja, det löser sig väl.

Nu ska jag dammsuga och sedan ska jag åka på ett kundbesök i Norrköping. Då ska jag passa på att åka in med min nya telefon som är helt kass och köpa en del saker till nya staket. Hoppas vi får upp dem i helgen så att hästarna kan gå bland fruktträden och göra snyggt.

Jag får uppdatera med bilder senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0