Stressig dag

Imorse när jag slutade jobba åkte jag till Björnvarp och "sanerade" Maräng, dvs tvätta svans och ben, rycka man (fuskade och klippte det mesta) och borsta bort gammal vinterpäls. När jag var klar lastade jag och åkte till Frödinge med henne. Hon ska ridas av Emmelie Karlsson och förhoppningsvis säljas såsmåningom.

Tillbaka till Björnvarp med transporten och hämta hundarna och sedan till Brantsviken för att titta på Bergins tilltänkta make och ett par av hans avkommor. Gud, så söta de var och hingsten är jättefin. Han kan säkert lätta upp lite eftersom Bergin är lite rejälare. Inte så grov som många irländare, men ändå ganska bred över baken. Det är nog ett uns cob i henne... Frågan är bara hur han ska nå upp???

Sedan hem i en hast för att fixa lite jobb som inkommit under dagen innan min spårkurs och jag fick en stund över och åt lite mat i godan ro när Malin sms:ade och frågade "kommer du inte??", jag hade tänkt att vi började kl.18, men det har vi aldrig gjort innan , så varför just idag? Vi börjar alltid kl.17:30! Iväg som en skållad råtta och får polisen efter mig på vägen till Gusum, så jag var tvungen att köra laglydigt och ordentligt. Snacka om stressande. Jag rände runt i skogen och la mitt spår i en farlig fart och var tillbaka samtidigt som de andra trots att de började en kvart före mig. Som tur var hade jag bara minna med mig, så jag slapp lägga två spår.
Hon spårar så bra, men skiter fullständigt i apporterna, en tog hon upp och de andra tittade hon knappt åt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0