Minnas anlagsprov avklarat

Imorse gick Minna anlagsprov i viltspår och klarade det fint. Spårade kanon hela spåret, ringade lite i slutet, men hittade sedan klöven. Duktig flicka! Nu har vi anmält oss till 2 rörliga prov. Vi ska gå dem innan sista juni, så nu ska vi hårdträna på nattgamla spår och skott innan spårslut. Jag tror inte att något av det blir något problem för henne.
Meya fick prova återgång och lite andra krångligheter. Hon löste allt galant!
Sedan lekte och badade hundarna en lång stund och Meya kämpade med något på botten. Hon fick aldrig upp det men hon grävde och dök. Troligen var det en rot el liknande som satt fast.

image127

På eftermiddagen åkte Bergin till hingst och imorgon ska även Joline åka dit. Jag bestämde mig för att ta samma ponnyhingst till henne. Hon är ju så liten så det bör bli under ponnymåttet och på något vis kände jag för att göra det på ett enkelt sätt i år.
Jarrah åkte till Lindevik igår och hon ska semineras med Kennedy imorgon, så det var mitt i prick!

Ikväll har vi varit på spårkursavslutning i bruksspår och Minna fick prova spårupptag. Hon tog bakspår... Meya fick gå ca 500 meter med 5 apporter, men hon var lite nonchalant och såg ut som hon tyckte att vi kunde göra det själva om vi nu tyckte att det var så roligt...

Kommentarer
Postat av: Malin

Jaa, Meya var verkligen nonchalant.Hon såg rätt rolig ut. Kul med Joline tycker jag, ska bli spännande att se fölet.

2008-05-15 @ 12:43:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0