Trött och sliten

Vaknade tidigt och kunde inte somna om och har även sovit dåligt inatt. Dels pga att Micke och Pelle satt uppe länge och pratade med rätt "stora bokstäver".

Efter fukost tog vi ett varv i spåret och hundarna var pigga och pinntokiga som vanligt. Micke och Minna tog ett extravarv, medan Meya och jag gick hem och vilade. Jag är fortfarande rätt trött och sliten efter influensan jag hade i februari i två omgångar. Jag var på VC i fredags och tog lite prover, så vi får väl se vad dessa visar.

Jag har tagit hand om det stora berget med ren tvätt idag. Det är ett jobb jag verkligen avskyr och inte blir det roligare när man ser hur mkt som ligger på "kö" för att bli tvättat. Mina barn måste producera mest tvätt i världen??

Meya och Minna fick varsitt stort torkat ben att gnaga på. Minna fick vara fastbunden, men det hade nog inte behövts, för hon ville inte lämna det i första taget...
 

Det var så skönt i solen att vi tog en kopp kaffe ute. Det var riktigt varmt i lä mot en vägg. Se bara hur Zlatan satt och solade sig


I eftermiddag har jag varit ute vid Björnvarp en sväng för att hämta hästtransporten. Jag ska åka till Skåne, närmare bestämt till Hörby, imorgon och hämta mitt nyförvärv. Nyförvärvet är en irländsk import som ska bli mitt ponnyavelssto. Jag har köpt henne osedd av en kollega, men jag hoppas att det blir bra. Hon är 10 år gammal. Jag har bäddat två boxar, för kommer jag hem när det är mörkt kan jag inte släppa ut henne i den jättehage med en massa skog där våra andra pållar går. Tänk om de går ifrån henne och gömmer sig i ligghallen och så står hon ensam i skogen och undrar var hon hamnat... Nej, hon och Jill får nog stå inne över natten och så introducerar vi henne för de andra damerna på tisdagmorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0