Spårläggning

Idag bar det av till Ringarum när jag slutade jobba. Eva och jag skulle lägga 5 spår som vi ska träna på imorgon. Meya och Quinnie ska göra generalrepetion inför torsdagen, dvs med skott och hela baletten. Hundarna fick leka lite först, annars blev det mest en lång väntan för dem. Bodil, om du läser detta, ta stövlar på...., ja, Lars också för all del (för din del kan det även vara aktuellt med flytväst).
När jag kom hem så gick vi ett varv i elljusspåret och sedan blev det en runda till när husse kom hem från jobbet och då blir man så här trött:

Bra övning som vi gjorde i spåret. Jag står kvar med vovvarna i början på lång raksträcka i uppförsbacke och husse går så långt bort han kan utan att komma ur synhåll. Hundarna springer som två galningar till husse och får varsin levergodis. Matte genar över till spåret på andra sidan och husse går med hundarna tills ny raksträcka och jag står i slutet av den. Samma sak igen, rusar hela vägen för varsin levergodis... Därmed motionerar man husse och två hundar genom att dela ut 4 st levergodisar och själv endast förflytta sig 10 meter...
Meya blir helt uttmattad av detta, men den andra lilla räkan, hon är som en Duracell-kanin och kan väl göra om det hur många gånger som helst.

Kommentarer
Postat av: tove

ha en fortsatt bra kväll =)

2008-03-10 @ 19:32:47
URL: http://liljaaaa.blogg.se
Postat av: Sanna

Ha en fin kväll :)

2008-03-10 @ 19:39:29
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se
Postat av: Bodil

Ja tänk om jag sett det innan, men men klarade mig skapligt ändå. Tack för så himla god smörgåstårta, och stort lycka till på torsdag. Nästa gång vi ses kanske det är två champinjoner med:-)Kram Bodil

2008-03-11 @ 16:58:13
URL: http://hem.bredband.net/liljeblommans/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0