Skogspromenader och Bomässa

När jag kom hem från jobbet imorse gick vi en långsväng i skogen. Vi avslutade promenaden med att skicka hundarna mellan oss i skogen. Sträckan var ca 150 meter och de springer som galningar, särskilt när jag skriker "kom får ni godos", då blir det fart på benen minsann. Efter 6 ruscher var de ganska andfådda och somnade gott när vi kom hem.

Vi stack iväg på Bomässan en sväng, men det var inte mkt att se så vi åkte hem igen. Vi gjorde ett stopp på Noblessa-kök i Kneippen på hemvägen och visst blir man sugen på att göra om köket... Vi får väl se när det kan bli.

När vi kom hem klädde vi om och åkte upp till Norrbackaskogen för ytterligare en skogspromenad. Minna, som tidigare totalvägrat att gå över ett par brädor över en bäck, sprang över brädorna utan att tveka idag. Jag har verkligen försökt att övertala henne och även tvingat henne, men hon har envisats med att springa ner i vattnet istället, tills idag.
Vi gjprde några "husse eller matte kommer bort i skogen" som alltid är lika roligt för hundarna. De blir helt galna och går knappt att hålla när första man ska gömma sig, sedan flyter det på ett tag då person nummer två gömmer sig under letandet av person 1.
Väl hemma igen få fick det bli en sväng genom duschen och vill man plåga en stackars labrador (som i vanliga fall älskar allt vatten och tar alla chanser till bad) då ska man tvinga henne att duscha. Meya ser verkligen lidande ut. Tyvärr tog jag inget kort men det ska jag göra nästa gång.

Ikväll är det andra chansen i melodifestivalen och jag ska väl titta även om jag sa redan första deltävlingen att jag aldrig mer skulle se det då helt fel låtar vann. Vi ska äta räkmackor för jag orkar inte laga någon mat. Tyvärr är ju inte Björn Gustavsson med idag. Jag älskar han sång till carina Berg http://www.youtube.com/watch?v=9szm1bo9G20 . Helt suverän!
image35

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0