Regnig dag

Imorse var Meya och jag ute i Björnvarp och hämtade hem Minna. Vi passade på att gå en sväng för att titta på hästarna. De är så härligt leriga och fina, men verkar trivas bra med det. Jackie var lika efterhängsen som vanligt. Jill ser lite trött och tunn ut, men snart kommer ju gräset igång att växa på allvar och då brukar hon pigga på sig och bli rund och fin igen. Hon är ju en riktigt gammal dam, 29 år, och har alltid varit en slank modell, så hon har ju inte mkt extra att ta av.

Sedan var jag och fikade hos min kollega Malin. Vi åt semla och jag blev proppmätt.
Resten av dagen har varit seg och regning. Jag somnade på soffan en stund på eftermiddagen och jag har knappt vaknat efter det. Även hundarna är sega, särskilt Minna är trött efter ett rejält pass med Troja.

Katten däremot, är full av bus. Det är han alltid när det är regnigt eller kallt så han han är inne mer än normalt.
Jag håller på att samla mig för att avmaska honom. Det är alltid lika "roligt" (eller inte). image45
Zlatan, som i dagarna fyller 5 år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0