Påsken överstökad i snöoväder

Ja, nu är påsken slut och vi har varit runt och ätit lite här och var. Snön har vräkt ner och gör fortfarande... Det ser inte ut att vara någon ände på detta snöande heller. Har nyss varit ute och skottat för andra gånge idag.

Igår var jag ute i Björnvarp och fixade lite i stallet. Vi ska ha hovslagaren ikväll och det behövdes en liten omgång med sopkvasten. Jill och Joline har stått inne inatt eftersom min plan var att jag skulle ge mig iväg och löshoppa Joline i Gamleby imorse, men det fick ju ställas in pga väglaget. Joline fick en liten genomgång med borste och sax, vilket var välbehövligt. Jag är inget vidare på att hålla manar och svansar snygga när de går ute i lösdriften och de behöver även ha manen som skydd mot snö och regn. Jill uppskattade nog en natt i stallet. De andra ledde jag in i lösdriften där de fick mat, men Jarrah, den korksallen, envisas med att stå ute. Hon fick lite takdropp på sig när hon var på väg in och det var ju så hemskt att hon aldrig mer täänker prova att ens gå i närheten. Hennes lilla dotter Jackie och Zoega håller henne sällskap ute i snörusket medan de andra står inne i halmen och myser.


Kommentarer
Postat av: Milla

Herregud! Är detta taget nu? Du sade att ni hade mkt snö, men så mycket!!!

2008-03-25 @ 16:03:40
URL: http://www.vibygard.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0