Oväder och hemskt väglag

Idag har jag åkt tur och retur Skåne (Hörby) och hämtat hem min ponny. Hon heter Munsboro Bergin och är 10 år. Hon kommer att betäckas till våren och jag förväntar mig att det kommer ut en liten elitponny nästa år...
Det verkar vara en snäll häst även om hon är ganska vaken och alert! Hon stod som ett ljus hela vägen. Det tog 5,5 timmar att åka hem pga snöoväder både på vägen ner och hem. Fast vädret var bra lustigt. Ibland var det strålande sol så man fick ont i ögonen och ibland vräkte det ner snö eller hagelblandat regn.
Ann-Louise bjöd på god middag så jag åkte hemåt helt proppmätt. Tack! Hennes stackars hundar behöver en större säng...  (jodå, hon hade allt en stor säng, men föredrog att dela denna lilla)

Här är några kort på Bergin, hur man nu uttalar det? Den skånska leran fick jag med på köpet. Hon ser ut som håller på att ramla baklänges el sätta sig ner, men det beror nog mest på fotografens dåliga timing.

Kommentarer
Postat av: Bodil

Hejsan!!
Skönt att ni kom hem som ni skulle i ovädret, hon ser verkligen fin ut din nya lilla pärla. Ska bli kul att följa henne framöver. Syns på torsdag Kram Bodil

2008-03-17 @ 21:40:15
URL: http://hem.bredband.net/liljeblommans/
Postat av: Milla

Vilken söting! Men du betäcker väl inte med en röding!
Upptäckte precis att jag i min ena slogan till Ridsport skrivit GULkantad stam (undras hur en sån ser ut, mkt isabeller i stammen kanske) istället för guldkantad, hur klantig kan man va?

Ha det bra!

2008-03-18 @ 15:25:41
URL: http://www.vibygard.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0