Generalrepetion inför torsdag + smörgåstårta

Imorse bar det iväg till Ringarum för att gå spåren vi la igår.
Meya var duktig, men hade lite väl bråttom. Vid skottet gnällde hon av iver att komma iväg igen. Vad ska man stanna mitt i för??? Onödigt matte!
Minna fick ett spår på ca 300 meter med ganska många vinklar, men det fixade hon galant. Hon är så himla duktig och bra mkt smidigare än sin gula kamrat. Nästa vecka ska någon annan få lägga ett anlagsspår till henne och går det bra så går vi prov.
Äntligen var det dags för FIKA, dagens höjdpunkt. Eva och jag var på Smörgåsshopen igår efter spårläggningen och beställde en smörgåstårta. Mums! Här är delar av den...
image42

Så här roligt har Meya, Minna och Quinnie när de ses och så här mysigt har vi med eld vid vår nyanlagda fikaplats (Lars och Eva i bild). Bodil, den stackarn hon blev nog slut efter sina 4 spår, varav hon la 2 själv och fick dessutom lite blöta fossingar.

På eftermiddagen kom Jonas och lämnade lite papper och då tog han med Minna ut till Björnvarp så Troja skulle få leka lite, så jag ska inte hämta hem henne förrän imorgon. man kan säga att hon sover över hos en kompis.
Nu ska Meya och jag ta en stillsam promenad utan lilla "räkan" som härjar runt.

Ikväll är det styrelsemöte i hockeysektionen. Jag ska avgå så detta blir mitt sista möte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0