Jarrah dräktig!!!!

Idag skulle jag åka med Jarrah till Lindevik för ultraljud på dag 19. Det var två dagar senare än tänkt, men jag jobbade i måndags, så det fick bli så. Jarrah var inte det minsta intresserad av att bli infångad och sprang som en bergsget över stock och sten och gjorde t o m små "utfall" mot oss. Hästjä---el! Till sist fick vi ta hem hela flocken till stallet och nästan en timme försenad kom jag iväg. Jag hade ringt och bett om att få vara först eftersom jag skulle till banken på eftermiddagen och tidsschemat var pressat. Jag åkte sträckan på rekordtid (tur att det inte var några kontroller) och jag tror inte vi var på Lindevik i mer än 5 minuter sammanlagt inkl urlastning, ultraljud och lastning... Hon var dräktig med en fin fotserblåsa. Gud så glad jag blev! Hade hon inte varit dräktig vete katten om hon inte hamnat på min macka som pålägg efter vår underbara start på dagen, men nu är hon så fin igen min lilla egensinniga häst.

När jag kom tillbaka till stallet släppte jag ut henne igen och nu slipper hon komma in och åka någonstans förrän hon ska kollas på 90 dygn. Nästa vecka ska hon förvisso verkas, men då ska ju hela bunten in så det är inte så farligt. Glädjen var stor när mamma Jarrah kom hem till sin lilla ettåring. Jackie var tvungen att dia en skvätt... Pinsamt, men jag orkar inte ha dem skilda i olika hagar när de är så få och hon snuttar nog inte så ofta och hon lär väl sluta någon gång. Jarrah är dessutom tjock och välnärd så de får hållas.
Dräktig:
Så här är man van att se denna häst.
Mammagris:


Jag hann till och med duscha innan bankbesöket. Nu är handpenningen betald på gården så den är vår. Skönt att ha kommit så långt.

Kommentarer
Postat av: Milla

Om du tröttnar på skrället igen, så vet du var du kan lämpa av henne...

2008-06-30 @ 11:17:01
URL: http://www.vibygard.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0