Apporteringskurs

I helgen har jag och vovvarna varit på apporteringskurs i Mastträddalen. Vi har haft underbart väder och en jätterolig kurs. Jag trodde inte att Minna skulle vara något vidare på att apportera och när jag anmälde mig så ville hon ju inte ens simma, men vad fel jag hade! Hon simmar som en säl och är mkt duktig på att hämta in dummies och fåglar, t o m nästan ylar på väg ut för att det inte går fort nog... Hon fattade också direkt vitsen med att hämta in ett föremål i taget och kom ihåg att det var fler att hämta, vilket inte Meya förstod. Hon tar med sig allt på en gång, ibland med stor möda istället för att komma och lämna av en i taget. Fast hon var duktig i stort ändå. Jag har aldrig testat apportering innan, men nu ska vi köra vidare och testa att gå prov såsmåningom. Man ser ju att detta är vad labbar är till för...
Jag ska strax skicka ut Meya att apportera en and.
Och här kommer hon med fågeln.
Minna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0