Bad och hästleverans

Igår åkte Maräng till sitt nya hem i Falun. Det var en lång resa på en av årets varmaste dagar, men hon åkte bra i ett ganska nytt Ume-släp med bra ventilation. Jag har fått mail idag att hon verkar ha tagit resan bra och att hon var lugn och fin under dagens promenad. Imorgon skulle hon rida en sväng på henne.
Jag fick några bilder på stallet och Åsas andra häst också.


Vi har varit hos "morfar" och bott i farmors hus några dagar och igår var Marie och Pelle ute och grillade. Trevligt!
Meya och Minna badar som tokiga och stortrivs vid vattnet. Jag tog mig några dopp igår. Det var 19 grader och inte så värst skönt... Hundarna gillar när jag badar. Det blir stor uppståndelse!

Ibland sitter de bara och njuter på bryggan.


Eller så försöker Meya att fiska upp strån el bubblor från ytan...


Idag har vi varit på Melkes och ätit en pizza med Peter och hans tjej och dotter. Också trevligt! 

Bergin är kvar i Brantsviken och var fortfarande brunstig och betäcktes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0