Nils Liedholm Cup

I helgen var det Nils Liedholm Cup och både vi och grabbarna har varit fullt upptagna med det. Det blev succé som vanligt och alla gästande lag verkar ha haft härliga dagar. Det gick väl inget vidare för vikslagen förutom F15/16 som kom till final och tog silverplatsen i gruppen.
Samme klippte bandet vid invigningen!


På hästfronten är det inget roligt. Joline är visserligen betäckt på en framsprutad brunst och ska kollas nästa fredag. Håll tummarna! Bergin var till Lindevik för undersökning i måndags. Hon stod med stor äggblåsa på 4,8 och var öppen så det hade gått att seminera. Åk bara hem och betäck tyckte de, men ville hon det då??? Inte det minsta intresserad av hingsten och han är också lite sval i sitt intresse för henne så ngt är galet... Hon får åka med nästa vecka och kollas igen.
Igår blev de fina om fossingarna iallafall. Det var lite jobbigt med flugor och bromsar, men de skötte sig bra allihop.
Zoega har drabbats av unghästvårtor. Hon ser inte klok ut. Stackarn! Det går väl att jämföras med ungdomsfinnar på tonåringar och brukar försvinna efter några månader, men det är inte vackert medan det pågår.

Jackie var väldigt duktig och stod blickstilla. Hon är så liten och elegant med litet sött huvud, som en liten prinsessa, men skenet bedrar iband och hon kan vara en riktig busunge. Man ska inte vända ryggen till henne i hagen...

Minna fäller kopiösa mängder och har hållit på med det i flera veckor. Vart kommer allt hår ifrån??? Golvet är helt svart bara ett par timmar efter att man har dammsugit.

Idag ska vårt hus besiktas. Hoppas det går bra. Det är ju inte mer än 4 år sedan vi köpte det och då var det OK.

Ikväll ska jag åka på kundbesök till en av mina kunder som har många islandshästar. Det ska bli kul och så kanske jag kan lära mig några färger till.

Jag jobbar ett pass till mellan torsdag och fredag och sedan har jag semester i drygt 3 veckor. Vi ska väl inte göra så mkt, men vi åker nog ut med båten en del.
I helgen är det Karnebåtfestival, så den ska vi väl gå på litegrann.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0