Meya & Minna i blåbärsskogen

Meya och Minna är galna i att äta blåbär när vi är i skogen. De "plockar" dem ett och ett och kan hålla på i evigheter.

Igår var vi på Grännäs och skulle kasta lite boll till hundarna. Minna hittade ett nytt sätt att motionera. Hon jagade en svala som flög lågt och fångade flugor. Hon sprang oavbrutet i minst 10 minuter, långa sträckor över hela nedre fältet på Grännäs. Ibland var det i maxfart och ibland lite långsammare, men hon var helt färdig efteråt. Knäpphund. Synd att vi inte hade med filmkameran.
Hon hade några svalor på G i Björnvarp ikväll också, men det blev inte lika intensiv jakt som igår.

Det regnade idag igen. Semesterväder... Vi åkte en sväng till Norrköping och köpte present till den nya lilla kusinen. Hon ska nog heta Mathilda. Det ska bli kul att få se henne.

Ikväll har jag och hundarna varit en sväng ute i Björnvarp och kikat på hästarna. Jag skulle försöka fota lite, men de är alldeles för närgångna för att det ska bli några bra bilder. Jag gjorde det klassiska "ringtestet" på Joline och ringen roterade duktigt. Jag brukar ha rätt, men det är ju väldigt tidigt i en ev dräktighet än, bara 14 dygn, så jag vet inte... Men sist jag gjorde det på henne rörde sig inte ringen alls. Jag testade även på Jackie och Jill och där är den stilla. Spännande! Jag ska väl förhoppningsvis komma iväg och kolla henne på måndag. Med ultraljud som är något mer tillförlitligt än min förlovningsring. Håll tummarna!!


7 tjejer på väg

Kommentarer
Postat av: Eva

Jag, Tove och Nora var uppe i mastträdsdalen de fiskade och jag bara njöt spegelblankt underbart var det nu ikväll, Quinnie hon saknade sina kompisar. Ha en härlig semester Kram

2008-07-09 @ 20:12:43
URL: http://freewebs.com/tallhuset

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0