Maräng hemma & Samme syr

Nu är Joline hemma från Brantsviken och Maräng är hemma från Frödinge. Bergin däremot är tillbaka på Brantsviken. Vi kollade henne med ultraljud igår och hon såg likadan ut som för 14 dagar sedan. Vi provar att spruta henne en gång. Hon får en vecka på sig att komma i brunst. Gör hon inte det så får vi ta nya tag nästa år och kolla upp henne ordentligt i god tid. Synd, för jag vill gärna se vad hon skulle lämna för hon är en otroligt trevlig liten häst och jag gillar hennes modell.
Maräng får för säkerhets skull gå i en egen hage tillsammans med Jill. Det skulle ju vara typiskt om hon skadade sig när hon nu ska åka om en vecka. Det passar bra, för då kan Jill få lite extra att äta.

Vi var på Oliwers 2-årskalas i torsdagskväll och fick tårta. Han tyckte om att få paket och att Samme var med. Samme och Lillis är hans stora idoler.


Vi var i Norrköping idag och köpte lite presenter till Lillis som fyller år nästa vecka. Vi var på MediaMarkt och kikade på en kamera också. Vi är lite sugna på en systemdigitalkamera. Det blir otroligt fina bilder av en sådan.

Ikväll har vi grillat. Gott! Samme har slöjdat. Han har haft symaskinen framme och sytt ett mobilfodral med foder och allt. Mkt snyggt! Han gillade inte att vi fotade honom. Tyvärr blev bilderna lite suddiga, men ni ser ju...


Kommentarer
Postat av: Malin

Vilken händig son du har! Efter mamma? Kan tro att han blir jätte glad när du lägger ut bilden på bloggen.Hi hi.

2008-07-19 @ 22:09:41
URL: http://iwearahalooo.blogg.se/
Postat av: Mia

Vilken fin bild på vår härliga 2-åring! Ja,"storkusinerna " är verkligen idoler.Samme är ju verkligen händig,inte första gången vid symaskinen...Oliwer har ju "en liten blå-figur" som Samme gjort i slöjden.

Ses och hörs!

2008-07-19 @ 23:45:49
Postat av: Lise-lotte Ljung

Vilken duktig son du har som kan sy ! Perfekt nu när det ska vara nya gardiner till nya huset....

Nej jag var inte i Falsterbo, jobbade..Kommer nog inte iväg till Verden heller.

Vi kan väl höras !!

// Lise-Lotte

2008-07-20 @ 07:44:29
URL: http://www.hypagardens.se/Falleur's/
Postat av: Eva

Ha ha min son skulle bli helt galen om jag la in såna bilder..... Det är bara att handla .... du blir inte missnöjd kan jag tala om. Vilket skitväder det är idag. Hur har du det i nästa vecka tänkte om vi skulle dra igång lite träning. Kram Eva

2008-07-20 @ 14:53:33
URL: http://www.freewebs.com
Postat av: Angelica

Han hatar att vi lyckades ta bilder på honom och att jag dessutom lagt ut dem här. men jag måste säga att han har talang. Mobilfodralet blev väldigt fint och med innerfoder och allt...

2008-07-20 @ 21:47:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0