Hästar försvunna

Idag kom Bergin hem igen och när jag skulle släppa henne till de andra så fanns de inte någonstans! Hagen är stor och jag sprang till de ställen där de brukar vara, men inte ett spår av 6 hästar. Vi släppte in dem i den här hagen i fredags så jag borde ha sett lite spår av dem, men inget nertrampat, ingen skit, ingenting! Bergin ropade och jag ropade, men inga hästar. Jag tänkte att jag får gå staketsyn och se om ngt vilt rivit ner staketet så de var på vift och då hittade jag dem i en lite svacka längst in i hagen under en massa stora granar så det var helt mörkt, svalt och nästan inga insekter. Där stod de och gav inte ett ljud ifrån sig. I vanliga fall brukar de komma när man ropar och någon brukar svara på ropen. Men inte idag. Jösses vad nervös jag blev! Och vad svettig jag blev... Mina fötter ser inte heller kul ut för naturligtvis hade jag Foppatofflor på mig... Idiotiskt när man lastar hästar och springer i skogen...

Det är så varmt idag. Men det är väl synd att klaga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0