Spa

Nu har jag varit på spa med Agriagänget. Det var trevligt och jättekul! Det är en blandad skara urtrevliga och roliga människor. Vi har ätit gott, haft trevligt, lärt oss en del, diskuterat och spa:at/badat.
Jag hade bokat en ansiktsbehandling. Det var väl skönt, men jag tycker ju knappast att det är värt 400 kr för en knapp halvtimme. Jag har knappt ro att ligga stilla så länge...
Jag fick ngt insmetat i ansiktet och ngt varmt på ögonen, vilket fick mig att tänka på Sällskapsresan, eller Hälsoresan.


Vi badade i utomhuspoolen en stund. Det var härligt att bada i varmt vatten samtidigt som det var kallt i luften.
After Beach-platsen så vääääldigt tom ut så här års. På sommaren är det ju så tjockt med folk att man knappt får plats att sitta.
Vi avslutade med jullunch och sedan tog det drygt 4,5 timme att åka hem. Seeeegt. Jag var skittrött. Jag stannade i Växjö för att köpa kaffe och ta lite luft och då stod Robban där i samma ärende. Vi brukar samåka i vanliga fall, men den här gången funkade det inte så jag åkte själv.
Mellan Ljungby och Växjö började snön och runt Vimmerby var det en hel del snö. Här hemma var det lite mindre, men det är ändå vitt och det gör stor skillnad. Hoppas det blir ett par grader kallt och att det kommer lite mer snö så man slipper denna eviga lera.

Hundarna är i Björnvarp pch jag ska inte hämta dem förrän imorgon. Tydligen har Meya slickat ur en burk som det var diesel i. Hur man nu kan komma på den tanken (även om man är labrador)? Hon har även ätit upp en hel svål från en julskinka, som hon stulit ur en soppåse. Det resulterade i kräkning.... Jag ringde veterinären ang dieseln, men de visste inte vad man skulle göra, ge torrt foder och lite filmjölk kanske? Hon verkar iallafall pigg och är som vanligt.

Kommentarer
Postat av: Eva

Ha ha diesel det var nått nytt men jag är inte förvånad när det gäller Labrador, som min hon satte i sig 25 kg solrosfrö och sen kom det ur båda ändar.

2008-12-12 @ 09:45:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0