Regn, regn och åter regn

Gud vad det regnar och vad lerigt och tråkigt det blir. Hästarna trampar sönder en massa när det är så mjukt i backen. Man tror inte att det ska kunna växa ngt där igen, men otroligt nog så brukar marken återhämta sig fenomenalt bra.

Jag var en sväng till Viken idag och sedan var jag och köpte en julgardin till köket och passade på att ta en fika hos Helene på Brantsviken.

Idag har hästarna stått inne hela dagen och har faktiskt t o m  kunnat äta inne. Bara Bergin får första hinken/högen innanför dörren så låter hon de andra äta i lugn och ro. Blir det fel där så styr hon runt med de andra ett tag innan det lugnar sig.

Meya vill inte gå ut när det regnar. Jag ropade på henne imorse när jag skulle ut, men hon hoppade inte ens ner från sängen. Låtsades bara inte höra matte...

Imorgon jobbar jag och då ska hundarna vara hos Troja på Björnvarp. Både Minna och Troja behöver nog en rejäl urladdning i form av en dags lek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0