Lucia och Vammarskolans dag

Jag slutade jobba imorse och åkte direkt till skolan för att se den fantastiska luciaföreställningen. Den är otroligt proffsig och skulle lätt platsa i TV. Vi har ju otroligt bra musiklärare i Viken så både kör och orkester är skitduktiga.
Höjdpunkten är när två tjejer sjunger verserna i "Beatrice" och resten av luciatåget sjunger refrängerna. De är så duktiga och en av tjejerna sjöng otroligt bra (hon går i Lillis klass). Då får jag rysningar!


Sedan var jag med på två lektioner och på matten fick de tillbaka ett nationellt prov. Lillis hade mkt bra resultat, det var kul att se. Han är duktig på matte och speciellt på huvudräkning och detta var en del de inte fick ha miniräknare på, så det var nog ganska lätt för honom.

Sedan jag kom hem har jag fixat lite med hästarna och så har vi varit i skogen och huggit oss en julgran.


Nu när jag sitter här och skriver får jag sitta längst ut på stolen för katten har fått för sig att han ligger bäst i kontorsstolen, så där ligger han i princip hela tiden när han är inne.


Jag tror att Meya hade gett sig på dieselburken av den enkla anledningen att det varit matrester i den innan som katterna hade fått och de hade väl inte slickat den 100% ren. Det fanns kanske en antydan till ngt intorkat på kanten i burken och då måste man som labrador göra en insats.... Hon blev iallafall inte mer dålig av det än att hon spydde upp allt när hon hade toppat med en svål från en julskinka ovanpå torrfodret och filen hon fick efter dieselintaget. Spyorna luktade diesel... Dumma hund!

Kommentarer
Postat av: malin tholf

åh lilla zlatan:)hoppas han mår bra!

2008-12-18 @ 13:26:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0