Jul

Ja, nu är julen snart över! Ganska skönt!
Vi var här hemma igår, bara vi i familjen och mamma. Idag har vi varit hos svärmor och ätit mat och imorgon ska vi till pappa och Cecilia.
Som vanligt är kylen full av rester.
Vi skulle inte ha så mycket julklappar, men det var en skaplig hög under granen iallafall.
Meya och Minna öppnade sina egna paket, Meya slet av pappret och Minna tog bort det väldigt försiktigt. Precis som när de äter... Paketen innehöll ben. Katten fick inget paket. Han är inte så intresserad.
Jag fick bl a en ny plattång av Micke. Min gamla var så bred att jag inte kunde handskas med den. Sedan fick jag stövlar och en kjol, men dem hade jag köpt själv. Samme hade köpt en signerad bok av Björn Hellberg och av Lillis och Stoffe fick jag strumpor. Av mamma fick jag pengar. Siv hade köpt en ny stekpanna. Av "jobbet" fick jag en ljusstake från Gusums Mässing och hemstöpta ljus.
Hästarna fick morötter till natthöet.

Vilken ful tomte:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0