Gråmulet och regnet hänger i luften

När ska detta väder bli bättre? Jag hatar regn och dessa futtiga plusgrader. Antingen kan det väl vara kallt, iallafall några minusgrader och sol, gärna snö eller så kan det lika gärna vara ännu varmare, bara det är uppehåll och lite sol.
Igår fick vi ett lass grus och det gör stor skillnad. han ska komma med ett till ngn dag så vi får grusa upp vägen in också.
Nu vill vi ha tag i en skopa till traktorn så vi kan planera ut gruset och skrapa bort lite lera...

Jag var i Linköping och handlade lite julklappar igår. Lillis var med och vi klarade av det mesta. Jag var genomsvett.
Kl.18 skulle jag vara på Frimis och gå på Nikon Basic School eller vad det hette. Det ingick när vi köpte kameran så Eva och jag var där. Jo hejsan, vad den var Basic... Jag fattade ingenting.

Imorse när jag skjutsade ner Lillis till skolan passade jag på att chipmärka en häst. Jag lyckades skära mig i fingret på nålen och det var tydligen i ett väldigt blodrikt område, så jag blödde så det rann ner på golvet. Förmodligen lyckades jag tappa ur chippet i samma veva för när jag stucket hästen fanns det inget chip i honom hur vi än letade. Jag testade apparaten på en annan häst och den fungerade som den skulle så jag fick sätta ett till och då fungerade det. Krångligt och klantigt av mig. Tur att han var snäll, stor som han var.

Jag har varit i skogen och hämtat en gran till mamma också och imorgon ska jag åka till Kolmården och besikta en häst. Det är långt, men jag får passa på att handla några julklappar till när jag ändå är i stan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0