Viltspår och hemsk migrän

I måndags var jag och Eva i Mastträddalen och la 3 öppenklasspår. Vi hade fika med och satt nere vid sjön och fikade och hundarna lekte. Minna och Quinnie sprang som vildar och ömsom jagade varandra ömsom hade dragkamp eller brottades. Meya hade sitt viktiga arbete med att dyka efter, vad det nu är hon dyker efter... Hon har övergått till näckrosor nu och håller till en bit ut där hon inte bottnar. Förut har hon hållit på med pinnar och rötter invid stranden, men nu är det på djupare vatten... Hon dyker ner hela hon och är under vatten bra länge. Hon ser ut som en flodhäst, bara öronen sticker upp.

På tisdagsmorgonen var det dags att gå spåren. Minna var först ut och var så ivrig att hon blev lite slarvig. Hon har ju aldrig gått nattgammalt innan, men fixade det ganska bra och vi sköt även för henne och det var inget konstigt tyckte hon.
Quinnie var också laddad och vimsade lite vid återgången, men sedan gick det bra.
Meya var den som gick bäst denna gång. Hon hade en bautaälgklöv i slutet och fick ta i för att bära hem den. Men oj, vad stolt hon såg ut! På bilden ser hon lite ynklig ut, men det är för att hon tror att jag ska ta ifrån henne klöven.


Vi hade laddat med videokamera för att filma Meya när hon simmade, men idag var det bara "porr" för hela slanten. Minna hade inte ens tid att leka med Quinnie. Bodil kom också och hade Penny och Wilma med sig. Wilma blev getingstucken i läppen och såg ganska ynklig ut. Det gör ju så ont!

På kvällen var jag på ombudsmöte i Linköping. Jag hade dock läst Norrköping, så jag tog en liten omväg kan man säga.

Jag hade haft en tilltagande huvudvärk under dagen och på onsdagmorgonen vaknade jag med hemsk migrän. Mådde skit och tog ett par tabletter, varpå jag mådde ännu mer illa. Åkte till jobbet, men fick be om några timmars avlastning på dagen för att kunna ta en Imigran och sova ett tag. Vaknade vid halv fem och mådde bättre, men var lite matt. Det är fruktansvärt att ha så ont i huvudet. Man tror att skallen ska sprängas i bitar eller att det är ngt allvarligt fel.

Idag har det varit bättre, men lite ont har jag haft samt att man får som träningsvärk i huvudet dagen efter ett ordentligt anfall.
Jag har hämtat två stolar som jag ska måla samt köpt tyg som jag ska klä dem med.

Nu ska jag och hundarna åka till Grännäs och heja på Samme och Lillis som spelar i P16 mot Sleipner. WIF ligger visst 2:a efter Sleipner i serien, så det är toppmöte.

Uppdatering: WIF fick stryk med 3-0. De höll nollan in i halva andra halvlek, men sedan rullade bollarna in. De var inte på topp idag, tyvärr. Hoppas det är bättre imorgon när de spelar i Svärtinge. Jag ska köra dit och det är ganska trevligt för då kan man passa på att titta i handelsträdgården mitt emot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0