Soptippen och jakt på skogens guld

Igår var vi med ett lass till soptippen. Gud, vad skit man samlar på sig och vad många olika högar man ska lägga bråten i när man väl kommit till tippen. Det blir säker minst en vända till. Vi har ett asstort skåp som vi inte vill ta med, så det ska vi väl köra iväg.

Jag har hållit på och pysslat lite idag. Får just inget gjort, men lyckades iallafall sortera ut lite gamla kryddor och kasta. En del hade jag kanske kunnat sälja som antikviteter, så gamla var de.
Ikväll gick vi en sväng i skogen borta vid banvallen för att se om vi hittade ngn svam, men det var dåligt, tre små ynkliga kantareller hittade jag.


I helgen är Minna och jag anmälda till apporteringskurs i Mastträddalen, men nu vet jag inte om vi kan vara med. Hon har ju precis gått ur löpet och jag vet inte om hanhundsägarna som ska vara med på kursen vill att vi kommer. Jag får besked imorgon.

Kommentarer
Postat av: malin

det kommer han nog gilla lilla zlatan, och då kommer han säkert bli jättetjock med alla möss som springer omkring på gården:)

ja tror att ja har blivit lite stor iaf, men jag funderar fortfarande på om jag har valt rätt, hehe. det blir förskollärare samt grundskolans tidigare år. så det blir att gå i skolan 4 år!

2008-08-19 @ 19:53:07
URL: http://mallanmallan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0