Skärgården

I helgen var vår båt äntligen fixad så vi kunde ta en tur i skärgården. Vädret skulle vara ostadigt enligt SMHI, men vi fick bara en liten pytteregnskur på lördagkvällen.
Vi var själva vid ett berg på Långholmen utanför Bokö så hundarna kunde springa och bada som de ville. Nu var det mest andra, betydligt mer tvivelaktiga, aktiviteter de ägnade sig åt. Båda löper... Det var rena rama porrberget om man så säger...


Igår var Samme och jag inne i Norrköping och tittade på den lägenhet han ska bo i. Den var fin och bra planerad, så där ska han nog trivas. Det var dock många trappor upp. 64 steg, säger hon som har lägenheten nu...
Samme har skrivit en lista på allt han önskar sig i inflyttningspresent av släkten, och det är inte lite. Men han har tagit upp tex strykjärn och tvättkorg. Vilken 16-åring tänker på sånt???

Imorse var jag och hundarna ute och tittade till hästarna samt gick en vända i skogen i jakt på kantareller. Jag hittade några stycken, lagom till en svampmacka till mig själv.
Jag tog av Jill flughuvan. Det ser så obekvämt ut att ha den på. Vi får se hur hon blir i ögonen nu. Om det blir irriterat får väl huvan åka på igen. Hon är fin nu gamla Jill. Hullet är bra och hon ser ganska pigg ut. Hon är ju ändå snart 30 år.


Lilla Jackie var halt på höger bak. Det såg ut att vara ända nere i hoven hon hade ont. Jag tyckte att hon var lite varm på hoven och hon var inte svullen någonstans, så det är väl troligtvis en hovböld på gång. Jag får undersöka det närmare ikväll, men det satt iallafall ingen intrampat som jag kunde se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0