Regn och ruskväder

De senaste dagarna har verkligen varit konraster till förra veckans strålande sommarväder. Regn i stora mängder och gråkall blåst som får mig att tänka på hösten. Usch!

Jag skjutsade Samme till jobbet idag eftersom Malin bjudit in mig på kaffe. Vi fikade och sedan var vi och tittade på deras nya foderponny, Hagens Freddy.  Bara 4 år och redan helt vit. Han var fin!

Igår jobbade jag och idag har jag bland annat chippat några föl. Det är ju ett tag sedan sist, men det gick mkt bra. Alla fick chip där de skulle ha dem och alla blev av med lite av sin svans till DNA-prov och jag lyckades förshoppningsvis få alla sjuttioelva blanketter och chipremsor rätt. Det är otroligt vilken pappershantering det är för att registrera ett föl.

Nu ska jag hämta chipläsaren och leta efter Minnas chip. När jag skulle prova den innan jag stack förut så hittade jag inte ngt chip i nacken på henne. Meyas satt däremot där det skulle. Tydligen kan de vandra i kroppen så jag får scanna henne från topp till tå i jakt på det förlorade chipet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0