Mer apportering

Igår fortsatte kursen och Minna var väldigt duktig. Hon är så söt när hon ylar på väg fram till fågeln/dummien.
När vi flyttar kommer jag ha bra möjligheter att träna apportering, så det ska jag försöka göra.
Lite bilder från dagen:

Minna lämnar av en vinge.


Minna på väg in med en pippi (den lilla pricken i vattnet)


Ett koncentrerat gäng tittar på Rosso som är på väg upp i berget efter en fågel.


Jag hoppas att det blir en ny kurs i juni. Då ska jag vara med med båda hundarna.

På eftermiddagen åkte jag och jobbade och vi skulle ha åkt på fotbollsmatch, men var kvar hemma istället. 93:orna spelade hemma och vann med 5-2.
Idag är jag billös. S40:n är på service och jag håller på och plockar lite här hemma och tvättar.
Märit har varit här och tittat inför flyttstädningen. Hon ville se hur stort (och säkert skitigt) vi hade för att kunna beräkna tidesåtgången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0