Jarrah på vift i havreåkern!

Idag ringde Olle och sa att Jarrah gick i havren och att de andra stod och hängde vid staketet, som såg ut att ligga ner. Häromdagen var det dottern, Jackie, som försåg sig av den goda havren, men Jonas fick in henne och satte igång elen som inte varit på innan. De brukar inte ge sig på staketen, så jag vet inte om de har fått hjälp av ngt vilt att öppna upp möjligheten. Hur som helst, jag åkte ut, men hade inga förhoppningar om att kunna ta henne, eftersom hon helt plötsligt blivit helt omöjlig att ens komma i närheten av i hagen och än minddre utanför hagen... Men hon var nog sugen på att komma in till de andra, för hon lät sig fångas utan problem. Sedan fick jag laga staket en stund innan jag kunde dra igång elen igen. Dumma djur!
Hoppas att de inte fått smak på havren nu för om de fortsätter att gå ut kan vi inte ha dem kvar i den hagen.

Hundarna och jag gick en sväng i skogen för att kolla efter kantareller. Vi hittade 0 st!
För ett par veckor sedan plockade jag iallafall ihop till  två svampmackor var, men nu har det nog varit för torrt och varmt för det fanns inte ett enda spår efter ngn svamp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0